TOR ARNE KAN BRUKES TIL SÅ MANGT!

  • Kystnære slepeoppdrag basis bollard pull (bp) 7 tonn.
  • Buksering av fartøyer i havn.
  • Brukt som kommandofartøy innen oljevern, utlegging og håndtering av oljelenser og olje bustere og oil skimmer.
  • Opplasting av oljevern/nødutstyr ved hjelp av dekkskran Pallfinger 100 tonn meter med vinsje og rekkevidde 32 meter (med jibb).
  • Oppdrett/Anchor handling. Utlegging av tungt fortøyningsgods til oppdrett samt bytting av poser og transport av fôr. Slep av merder, fôrflåter osv.
  • Konstruksjonsarbeid og arbeidsplattform for rehabilitering/rivning/bygging av fergeleier og kaier. Pæling og løfting av utstyr.
  • Dykkeroperasjoner og ROV operasjoner. Båten har dykkersjakt.

TOR ARNE ER EN KATAMARAN OG OLJEVERNBÅT MED FØLGENDE SPESIFIKASJONER:

  • Bygget etter DNV Standard 2.2.1. Sertifisert Sjøfartsdirektoratet desember 2015
  • Sertifikat. Fartsområde 5. Oljevernsertifikat
  • Dimensjoner: 23m x 9m. Draft: 1,7 meter. GT: 145 tonn
  • Fremdriftsanlegg: 2 x cummings QSL 9-M. 410 hk ved 1900 RPM
  • Reduction gear 2 x ZFW 325 med PTO
  • Manøver system. Elektrisk. DP under montering
  • Hydaulic drive: 2 x 150 liters variable pumpe plassert på PTO
  • Gensets: 2 x VISA. En VISA 22 KW og en VISA 15 KW
  • Bunkers kapasitet 10 000 liter
  • Kjøling, varmeveksel og nødkjøling av hekktank
  • Bowthruster: 1 x 110 HK
  • Fitted with towing
  • Speed: 8 knop (max 11 knop)
  • Towing hook: 10 tonn
  • Dekkskran: 100 tonn/m med fjernkontroll
  • Kapstan. 5 tonn
  • Free deck space at. 112m2
  • Moonpool 1000 mm diameter
  • Accommodation: 4 doble lugarer, messe, bysse 2 dusj/wc og i proviantrom
  • Radio. GMDSS A1. AIS og Navtex
  • Sertifisert for 90 tonn dekkslast